Lacul Stevia prin Rausor [1]

Din Hateg se merge spre Timisoara. Dupa ce treci de satele Totesti si Paclisa, lasi in dreapta drumul care duce la satul Carnesti si imediat se face un drum spre stanga, spre Gura Zlata (indicator). Soseaua se largeste si se fac doua benzi, pentru ca cei care vireaza stanga sa decelereze corespunzator.

Pastrati drumul pana la intersectia cu un drum care trece unul dintre barajele de pe Raul Mare. Tinta: satul Rau de Mori. Ajunsi in Rau de Mori, treceti de primarie (pe stanga) si apoi, virati stanga pe langa Scoala Generala. Directia: satul Suseni. Iesind din Suseni este Cetatea Colt si Manastirea cu acelasi nume. Tineti drumul inainte pana se termina asfaltul. Ati ajuns in Rausor. Aici lasati masina undeva, eventual va cazati.

Urcati pe jos (sau cu masina) pana se termina zona cu cabanele. Acolo este si o parcare mai mare pentru masini. Tot aici sunt doua indicatoare care arata spre cabana Pietrele si, respectiv, spre Retezat pe langa Lacul Stevia. Al doilea traseu este marcat cu banda rosie (vertical).

Atentie – nu urmariti drumul forestier. Desi indicatorul pare sa arate inainte, de fapt arata usor in stanga. Cautati marcajul pe stalpii de curent electric, imediat dupa ce treceti de indicator. Traseul e marcat, deci cautati marcajul. Daca doriti o plimbare mai scurta, puteti urca pe drumul forestier si tineti cararea (nemarcata) pana la stana. Nu urcati mai sus, decat daca stiti unde mergeti. Traseul este fara marcaj sau momai. Atentie la caini.

Daca urmariti sa ajungeti pe Retezat sau langa Lacul Stevia, urmati traseul marcat cu banda rosie (vertical). Drum bun si nu va rataciti!